En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Sadistiska ungdomar

Kategori: Allmänt


Det sjukaste hände på bussen. Nej, nu ljög jag. Har varit med om betydligt sjukare saker. Men skruvad då. En rätt skruvad sak hände på bussen.

Säger till mina flickor att de kan plinga eftersom vi ska av nästa. Så fort jag sagt "nästa ska vi av, ni kan plinga" kastar sig en tjej i 15-års åldern fram och paniktrycker på plingaren. När hon gjort det vänder hon sig om med världens största leende och tittar på mig. 

Vad gjorde jag? Tittade tillbaka. Lite sur försökte jag se ut. Försökte telepatera nått i stil med "kunde du inte låtit barnen få trycka, dumskalle" 

Vad jag ville göra? Fråga henne hur fan hon är funtad. Varför hon inte kunde låta bli att trycka på plingaren och att hennes mamma måste ha gråtit när hon föddes. 

Nä. Okej då. Kanske inte det sista. Det var onödigt. Men ändå. Varför liksom? Tävla mot småbarn, seriöst liksom. Suck på vissa. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: