En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

God Jul alla söta fina!

Kategori: Allmänt

Åh, så var julafton snart över. Jag önskar alla fina människor en riktigt trevlig fortsättning! Jag har haft en bra dag, över förväntningarna. Men sen är det ju det här med att vara nöjd va. Alltså, är man någonsin riktigt riktigt nöjd på riktigt?

Jag tänker ju såhär. Om man är nöjd, vad händer då? Slutar man sträva efter mer? Om man är helt nöjd, har man då inte tappat sitt driv. Önskningar måste ju finnas...när man uppnått eller fått det man vill ha lär det ju komma nya begär och behov. Eller? Har, helt ärligt, svårt att förstå det här med människor som säger sig vara nöjda. Framförallt när det kommer till "jag trivs med att vara lågutbildad, låginkomsttagare och utan åsikter". Nu är jag fräck, jag vet. Men alltså hallå...vakna! Det finns så mycket mer. Men jag går ju också bananas på de som aldrig kan stanna upp och njuta. Njuta av livet, av vad man åstadkommit, av stunden, av fina saker...

Som sagt...blir man någonsin nöjd?

Skit samma, idag är det JUL. Njut! Njut av god mat, förhoppningsvis fina presenter, trevligt sällskap, av musik som värmer extra gott i själen, av värmen från tända ljus, av doften granen ger eller av att du är du och att du finns!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: