En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Hur många personligheter har du?

Kategori: Tankar


Har du en hemma? En på jobbet? En i skolan? En med dina vänner? En när du handlar? En när du hälsar på mormor? En när du vistas i trafiken?

Hur många personligheter har vi och hur kommer det sig att vi känner behovet av att ändra på oss?

Jag har en hemma med mina barn. Då är jag vuxen, ansvarsfull, konsekvent, snäll, omtänksam, kärleksfull och typ världens bästa mamma utan att skryta. När jag är med mina vänner släpper jag lite på den allvarliga, vuxna ansvarsfulla och konsekventa sidan. Då är jag vild och fri. I skolan är jag tyst, avvaktande...fast jag har också typ fobi för skolan. Har någon konstig hangup där. Sjukt, jag vet. Jag som annars är typ värsta pratkvarnen blir tystare än döden. När jag handlar vill jag gärna titta, klämma, känna och njuta. Jag älskar att handla. Oavsett det gäller mat, skor eller kläder. Smink kan jag titta på i flera timmar...jag går liksom in i någon annan dimension. Jag misstänker att jag inte är så kul att handla med för jag blir liksom lite disträ och lyssnar knappt på mina följeslagare. Jag kan liksom komma på mig själv med att bara mumla någonting diffust till svar och ja...det är ungefär den nivån konversationen ligger på. Någon som pratar jag som hummar instämmande medan jag är totalt uppslukad av allt det vackra runt omkring mig.

Ska vi se...jag får det till...fyra. Men jag skulle kunna fortsätta. Men med risk för att låta schizofren låter jag bli. Lite ungefär som de där ryska dockorna, du vet...de som man öppnar och där under döljer det sig en ny....och så öppnar man den och så...ja...fanns det en till...



Kommentarer


Kommentera inlägget här: