En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Gnäll VS. Lösning

Kategori: Barn och familj


Hur svårt kan det vara liksom? Tänker killar och tjejer så olika? Vad är grejen liksom?

Har ju funderat en del på sistone. Inte så att jag inte funderat innan sistone men ändå. Liksom på skillnader. Mellan könen. Motsatta kön alltså. Vi har nog lite olika sätt att hantera saker. Vi tjejer, vi vill gärna älta saker om och om och om och om och om och om igen. Killarna, de vill hitta en lösning och utesluta ältandet. Lösningen är kort, simpel och rakt på sak. Det är ju knappast vad vi vill höra eller kanske ens behöver? Vi vill ju prata om det....diskutera och liksom gärna gnälla lite. Killar gnäller inte. De konstaterar ett problem och löser det.

Vi gillar att gnälla....och älta. Vi vill gärna höra "rätt" saker. Och få vi höra fel saker när vi inte vill höra fel saker så...ja, vad händer då gott folk?

Kommentarer

  • Maria säger:

    Hemma hos mig e det tvärtom

    Jag hatar folk som ältar

    Gjort e gjort



    Och hemma hos mig står the man för ältandet och gnabbandet



    Kram Maria

    2012-01-29 | 19:48:58
    Bloggadress: http://iahoglund.blogg.se/
  • Bara Jag säger:

    Verkligen? Hmm...min teori är alltså felaktig. Shit...nu vet jag äntligen hur det känns att ha fel;) ojar mig Måste smälta chocken lite...



    Men alltså...jag håller med om att "gjort är gjort". Sånt är ingen ide att älta...mer typ...problem av olika slag. Hur man löser situationer man tycker är jobbiga eller hur man bör agera i vissa situationer.



    Jag ältar sällan saker jag redan gjort. Jag håller också stenhårt på teorin att ALDRIG ångra saker jag gjort. Alla är vi knäppa, knasiga, dumma eller bortgjorda ibland...

    2012-01-29 | 23:17:27
    Bloggadress: http://enannandag.blogg.se/
  • Kristina säger:

    Tror nog det mönster du beskriver e vanligt...

    2012-02-02 | 22:39:46

Kommentera inlägget här: