En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Heartus Enlargus

Kategori: Allmänt



Så heter min sjukdom. Och det betyder att jag lider av ett förstorat hjärta. Doktorn säger att det inte finns någon direkt bot mot denna åkomma och att den tyvärr är relativt ovanlig så det läggs inte heller några pengar på foskning.





Det är synd tycker jag. Men så är det. Sjukdommen visar sig genom att jag känner liiite mer än andra. Att jag liksom bryr mig liiite mer än andra. Och att jag kanske är liiite känsligare än andra.

På gott och ont.

Kommentarer

  • maria säger:

    Min läkare säger att jag har sjuklig empati och att man kan ha så för det har nott med nott att göra men lyssnade inte. Men jag har verkligen det. Om jag ser nonn på bussen som kanske ser ledsen ut eller om nonn som jag inte har en aning om gråter så gråter jag. Helt sjukt.



    HAHAH

    Värsta dagboken

    Maria

    2012-03-22 | 16:01:44
    Bloggadress: http://iahoglund.blogg.se/
  • Bara Jag säger:

    Vem skriver dagbok, du eller jag? Det är bra med empati. Det finns det för lte av i denna värld. Fortsätt känna du, när man slutar känna är man död.

    2012-03-22 | 20:53:08
  • Kristina säger:

    De e en gåva att känna, något att vara rädd om även om det kan kosta några sömnlösa nätter emellanåt:)

    2012-03-24 | 21:35:05

Kommentera inlägget här: