En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Sjuk VS. Snål

Kategori: Allmänt


Jag hörde det absolut sjukaste någonsin (!) härom dagen. Det sjukaste! Blev liksom lite mållös. Individen ifråga behöver nog faktiskt hjälp. Så enkelt är det.

Person 1 vill ha hjälp av person 2 med en sak vid lunchtid. Person 2 kommer då med förslaget att de ska äta lunch. Nej, nej, person 1 kan inte bjuda på lunch, maten är nämligen planerad att räcka viss tid. Ok tycker person 2 då, jag ta med mig makaroner. Ja, säger person 1, det går bra. Men kom ihåg att du måste ta med dig din egna ketchup för det har vi inte så det räcker till dig. Och nu kommer det värsta..."glöm inte salt och peppar om du vill salta ditt vatten för vi har planerat vår mat och det räcker inte till ditt pastavatten".

Vad fan är det? "Ta med dig eget salt". Det är det värsta jag hört. Hur sjukt är inte det? Salt liksom...du kan inte få några korn salt av oss. Vet inte om jag tycker det är höjden av snålhet eller höjden av sjukdom...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: