En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Livet.

Kategori: Tankar


Ligger på en solstol på balkongen och funderar över livet. 

Såg en stjärna falla. Önskade mig såklart någonting. Men det tog ett tag, vad ska man önska liksom? 

Livet. Det är konstigt. Lätt. Komplicerat. Svårt. Underbart och ibland en gåta. 

Fick för några veckor sedan höra att jag blivit tuff och att jag skaffat mig skinn på näsan. Jo, så är det nog. 

Jag synar egoismen i kanterna och behandlar folk som dom behandlar mig. Visar samma intresse. Orkar inte bry mig lika mycket om allt längre. Har nog liksom slappnat av och känner mig ganska så säker på mig själv. 

Om folk kör över och prioriterar annat, då kommer jag också göra det. Om folk inte är schyssta, varför ska jag då lägga massa energi på att försöka vara den som är större. Behandla andra så som du själv vill bli behandlad. Absolut. Till en viss gräns. Men sen får det räcka. Orka vara den snälla och duktiga hela tiden? 

Om man bryr sig om varandra är man schyssta. Punkt. Så jävla svårt är det väl inte? Nej. Det är det inte. Och om man inte är schysst, nej...då bryr man sig inte så mycket. Och vad är då vitsen?

Kan man verkligen förvänta sig mer än vad man ger? Skulle inte tro det va...

Det var allt. Kvällsfilofsofi på högsta nivå.

Godnatt. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här: