En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Andra klass är för boskapet.

Kategori: Tankar

Julafton och juldagen har passerat. Alla klappar är öppnade, maten är uppäten, granen står mest och barrar...Nu då? Var det allt liksom? Har jag gått och jagat upp mig i månader för detta? Ojojoj, jag måste verkligen få lite perspektiv på det här med julen känner jag. Men alltså, är det inte lite konstigt att vi går runt och väntar och väntar och så pang så var det över? För inte tror jag att jag är ensam om detta. Missförstå mig inte nu! Jag är sjukt nöjd med de julklappar jag fått (fick typ allt jag önskade och lite mer därtill) maten var superb, sällskapet var trevligt, godiset uppskattat och glöggen satt där den skulle...men ändå liksom.

En annan sak jag tänkte på. Jag åkte tåg idag. Du vet, sånt där vanligt SJ-tåg. På vägen till min destiunation åkte vi första klass och vi satt jätte fint i grupper om fyra, luft konditionering, lampor och ja...det var fräscht och trevligt. Idag fanns det inga sådana biljetter så vi åkte "vanligt" klass. Det var skitigt, luktade illa, hur mycket folk som helst, skrikande barn, stressade föräldrar, nån som kräktes, bakfulla typer med solglasögon, ungar som sprang i korridoren och fläckade säten. Nu varade resan bara i 30 minuter men det räckte. Aldrig mer. Sen det här med att folk inte köper sittplats, jag gillar läget men alltså då får man ju vara lite snabb att flytta på sig också. Givetvis satt det folk på våra platser. 3 av 4 var förhållandevis snabba. Blondinen längst in frågade mig om vi hade hennes plats också. Ja svarade jag. 2 gånger till var hon tvungen att fråga för att förstå, det tog liiite tid med andra ord. Vet vem hon är och alla hästar står inte i stallet. Ja, det var både första och sista gången.

Ska packa upp nu. Åkte dit med en kabinväska plus min handväska. Kom därifrån med överfull kavinväska, två proppfulla ryggsäckar samt tre handväskor. Blev en del julklappar med andra ord...Alla säger att det är myyycket trevligare att ge. Men ärligt. Är det inte rätt j*&%a trevligt att få också?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: