En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

April, april...

Kategori: Allmänt


Skippar aprilskämten i år. Insåg just att det är 1a april idag och jag har inte hunnit tänka ut nått kul. Ett annat år...

Bästa skämtet drog jag för min mamma. Svårslaget, absolut svårslaget.

Jag hade varit inne i stan och festat kvällen innan och sovit över hon en kompis. Ringde upp och vår konversation gick någonting i stil med:

Jag- Hej, duuu, jag måste berätta en sak och du får lova att inte bli arg....
Mamma- Njaa...det beror på....
Jag- Nej, det här är så jobbigt så du måste lova....
Mamma- Jaja, okej, jag lovar....
Jag- Jo, det är såhär...*suckar*...jag och XX var ju ute och festade igår och jag blev liksom lite full...och nu...ja, alltså...jag ligger på Maria ungdom och de vill att du kommer och hämtar mig. Jag får inte åka härifrån annars. De behöver din underskrift...
Mamma-...*tystnad*
Jag- Hallå...?

Sen kommer jag inte ihåg så mycket mer...började efter ett tag garva och hon tyckte inte alls att det var kul och förstod inte alls varför jag skrattade åt detta. Någon gång efter det lyckades jag kvida fram "april, april din dumma sill jag kan lura dig vart jag vill" i mitt fanatiska fnittrande över att jag lyckades lura henne. Efter ett tag kunde även hon skratta åt det.

Får försöka klura ut nått hemskt. Typ att jag brutit benet. Eller kanske att jag är gravid. Eller...förslag?


Kommentarer


Kommentera inlägget här: