En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Att gå på disco

Kategori: Tankar


Funderade lite på det där med att gå ut och dansa. Varför gör man det? Kan man inte lika gärna typ dansa till hög musik i vardagsrummet? Egentligen?

Jag gillar att dansa och jag gillar att gå på disco. Men varför? Jag ogillar det här med att folk raggar på allt och alla. Jag blir sjukt störd på grabbarna som dansar upp mot en bakifrån och tror att man gillart. Jag gillar det inte. Vad fan...gå och ha stånd mot en vägg eller nått istället. Var på ett ställe igår där jag slapp det där. Det var liksom inte riktigt den typen av publik. (skitskönt!) Men alla höll inte med. Vissa tyckte att någonting saknades...att det var det man ville ha. Grabbarna som raggar alltså...

Köttmarknad. Det är ju vad det är. För alla de som är singlar är det ju som ett jäkla buffébord av flickor/pojkar som är redo att svepas med. Eller? Har jag fel? Är krogen den rätta platsen för att träffa någon? Och hur hållbart kan det bli tro? Eller handlar det om att ha sällskap för natten? Man brukar ju säga att krogen inte är den rätta platsen för att träffa någon...givetvis finns det undantag. Det gör det alltid. Men generellt sett alltså...

Fast jag tänker ju såhär också...att tjejer inte riktigt fungerar som killar. Killar är mer...på. De är alltid skjutklara och redo liksom. Tjejerna är ju oftast inte det på samma sätt i den åldern. Vems behov är det man tillfredsställer? Vilka behov är det man tillfredsställer? Hmm...klurar vidare på den...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: