En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Att vara fientlig och fördomsfull...

Kategori: Allmänt


Hade en föreläsning idag. Eller har snarare men som ni kanske förstår var jag tvungen att gå. Märkliga, märkliga kvinna...

Hon ska föreläsa om medborgarskap, flyktingar, visum, pass, lagar och regler men...hon pratar om att Stockholmare uttalar Delsbo fel. Att Italienare inte borde få resa till Sverige. Hon ifrågasätter varför någon någonsin skulle vilja resa till Schweiz. Hon antydde att sigenare är pack som inte borde få resa alls. Att tullen avgör om du ska få passera genom att lyssna på uttal...ja, the story goes on...

Sen säger hon att hon har fördomar. Fördomar mot allt som inte är Sverige. Jaha, okej, tack. Det hade jag inte märkt. Men det här med fördomar...säger ni för övrigt fördomar eller förutfattade meningar? Vad är skillnaden? En fördom förknippas ju ofta med att det är någonting negativt. Är det alltid det då? Och hur okej är det att ha fördommar? Eller förutfattade meningar?

Jag har fördomar....och förutfattade meningar. Massor. Men de vill jag gärna behålla för mig själv. Lite inte okej är det ju...

Kommentarer

  • Natli säger:

    Vilken idiot! Jag är glad att jag slapp.

    2012-04-03 | 11:13:53
    Bloggadress: http://skrattmoes.blogg.se/
  • Bara Jag säger:

    Var glad för det! Satt nog mest och gapade första 30 minuterna...av chock...

    2012-04-03 | 11:22:19
    Bloggadress: http://enannandag.blogg.se/
  • M.Kivistö säger:

    Hejsan!



    Kika gärna in på min blogg. Där kan du läsa om min vardag som småstadstjej, med drömmen om att flytta till Alanya och pojkvännen.

    I min blogg kan du även följa min utveckling som konstnär samt att hitta inspiration till både träning och mode.



    GLAD PÅSK! KRAM

    2012-04-03 | 12:42:04
    Bloggadress: http://michaelakivisto.blogg.se/

Kommentera inlägget här: