En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Att vara söt.

Kategori: Allmänt



Vissa hävdar att man inte ska ge barn komplimanger för deras utseende. De anser att man då skolar in barnen, främst flickor, i att utseendet är viktigt och att man liksom poängterar att det är bra att vara söt.

Jag tillhör inte den kategorin. Jag håller med till viss del, samtidigt anser jag att man måste ge komplimanger både för det inre och det yttre. Jag tror faktiskt inte att man blir en ytlig idiot för att någon sa "vad söt du är idag". På riktigt tror jag inte det.

Hur kan det vara fel att ge barn en komplimang för deras yttre? Och vad händer om man inte uppmärksammar deras yttre? Vi lever i en ytlig värld. Punkt. Så är det, gilla läget. Om man aldrig skulle säga någonting positivt om ett barns yttre, vad kommer de att tro när de är 14 och inser att utsidan faktiskt spelar roll? Och vad händer då deras kamraters föräldrar påpekar att deras barn är fina...tänk typ att barnen är på väg till ett kalas/fest och mamman till ett banr säger "vad fin du är" och att detta sker några gånger...om jag vore barn skulle jag faktiskt undra varför aldrig min mamma/pappa sa att jag var söt.

Jag vill gärna vara söt. Men det betyder inte att jag anser att min utsida är viktigare än min insida. Jag anser att insidan är fan så mycket viktigtare...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: