En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Farbrorn på tåget

Kategori: Allmänt


Satt brevid en farbror idag på vägen hem. En äldre farbror aka. gubbe. Han var liksom lite underlig. Han satt precis brevid mig men envisades ändå med att vända sig om 45 grader för att titta på mig. Han var liksom lite för mycket "in my face" så att säga...

Sen gör han DET. Han petar sig i näsan. Jaja, inte så farligt tänker ni, men nej. Inte så, utan han gräver i näsan. Ordentligt. Djupt. Hela fingret förvann in...nästan. Sjukt äckligt. Vad i hela fridens namn tänkte han på??? Ville han väcka hjärnan eller (nej, inget jag kommer föröka mig på för att få igång min.)

Övervägde att byta plats. Men varför gör man så? Är han så obrydd? Sen tänkte jag på det här med gamla människor och deras tokerier. Det är ju ganska många som håller på med knasiga skaer offentligt. Äckliga saker. Andra saker med iofs...känner man att man liksom kan mer och vet mer än alla andra så man skiter i vad andra tycker? Eller? Varför?

Vilket fall som. PILLA INTE NÄSAN OFFENTLIGT!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: