En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Huskurer

Kategori: Allmänt


Tror vi att dom fungerar?

Min inpackning är slut och mitt hår är i akut behov av ompyssling. Annars går det nog av. I min längtan efter långt hår vägrar jag nämligen klippa det. Nej, inga fler hårförlängningar för mig. Så i brist på annat har jag kletat olja i håret. Ricinolja ska ju vara bra men som att man har det hemma lite spontant en söndagkväll?

Fler huskurer är att dricka en cironshot vid förkylning. Vitlöksklyftor i öronen vid örininflammation. Tandcreme mot finnar. Citron för att bleka hår. Bikarbonat för att bleka tänder och äppelcidervinäger för att gå ner i vikt.

Men på riktigt...vilka fungerar verkligen? Typ ingen...?

Jaja, jag lurar i mig själv att det faktiskt fungerar och att jag efter att ha suttit i 30 minuter och sett ut som ett monster kommer ha lika svallande lockar som Guldlock.

Kommentarer

  • Maria säger:

    Själv vet jag inte om alla dessa huskurer fungerar men jag har druckit äppelcider varje dag de senaste veckorna och jag åtminstone inbillar mig att jag mår bättre av det :)

    2012-04-24 | 19:49:40
    Bloggadress: http://www.äppelcidervinäger.com
  • Bara Jag säger:

    Härligt att du mår bättre Maria! Trots att det faktiskt kanske bara handlar om inbillning;) Haha, men skämt åsido, på vilket sätt mår du bättre? Vad har äppelcidervinägern gjort för dig liksom? Hud, hår, naglar, mage, livet i allmänhet, självkänsla, vikt...?

    2012-04-25 | 14:45:23

Kommentera inlägget här: