En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Maskar

Kategori: Allmänt


Är ju faktiskt himla äckligt. Promenerade lite i morse. Och som den maniska person jag är var jag tvungen att räkna lite...eller snarare ränkna alla jag kunde se. 118 stycken. Och då missade jag ju hälften.

Om de nu är så bra för jorden, vad i helskotta namn gör de på asfalten? Eller är maskarna överbefolkade och måste flytta?

Äckligt i alla fall. Vissa är så stora så de nästan ser ut som ormar. Skitsnuskiga. Fattar inte hur jag som barn tyckte de var söta. Jag kunde typ gå runt och samla ihop en hel hink med mask. Och att plocka upp en med fingrarna var ina problem. De killades lite härligt i handen bara. Nu skulle jag inte ens ta i en om jag fick betalt. Gud, vad löjligt egentligen? Sen när är man så fixerad vid äckliga saker? Usch på mig, jag måste nog bege mig ut i skogen och insupa lite fri natur. Plocka mask, ligga i mossan och njuta av växtlighet....

Eller inte. Jag hatar skogen. Nej, jag skiter i skogen. Jag struntar nog också i maskarna föresten...nu när jag tänker på det är de säkert smutsiga. Massa baciller också. Helt säkert. Ja, det var nog därför jag slutade...man blir sjuk. Ja, så är det ju! Man blir sjuk av mask. Så, nu vet ni det...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: