En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Osköna uttryck

Kategori: Allmänt


Det finns ju en hel del osköna uttryck jag verkligen inte gillar. Typ om man ska in till stan och dansa. Att då säga att man ska "göra stan osäker". Shit vad jag dör på den. Eller att "svänga sina lurviga". Det låter ju bara sjukt äckligt.

"Nu brinner det i knutarna!" är också ett uttryck jag verkligen ogillar. Jaha, gör det? Vart då liksom? Sluta hetsa upp dig över vad du tror är livsviktigt. "Det hänger på ett hårstrå" Jaså, jaha, gör det verkligen det? Hur då? Är det ens fysiskt möjligt?

Och två till som jag verkligen ogillar är "nu är det verkligen fara å färde" ungefär som att jorden skulle gå under eller? Nej, jag skulle inte tro det. Den andra är "att ta tjuren vid hornen". Som att man inte vet själv när man måste göra någoting. Låter som sjukt dålig pepp från typ 80-talet. Lite överslätande och peppande. Som att det bara är att göra...

Jaja. Nu brinner det i knutarna för min del. Det hänger verkligen på ett hårstrå så jag bör ju faktiskt ta tjuren vid hornen för annars är det fara å färde med mig. Så för att ge mig själv lite skön pepp tänkte jag göra stan osäker och svänga mina lurviga till lite skön musik...

Kommentarer

  • Linnéa säger:

    Det heter inte hänger på ett hårstrå, utan det hänger på
    ett hår.

    Det är svårt att förstå, och ta på allvar, att du retar upp
    det på ett antal gamla uttryck och samtidigt inte alls
    behärskar det svenska språket. Du borde åtminstone lära dej grunderna för hur man skriver.

    2014-10-24 | 06:06:13

Kommentera inlägget här: