En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Vad är det med folk?

Kategori: Allmänt


Varför vill man sänka andra människor? Varför vill man liksom trycka ner andra och sparka istället för att lyfta?

Jag har en tendens att dra till mig alla knäppisar. Antingen är jag för snäll eller så är jag bara sjukt självdestruktiv...jaja, jag brukar iofs dra till mig andra knäppisar också...såna jag inte känner så det var kanske inget nytt precis? Men ändå...

Har gjort en cleanup bland mina vänner. Kastat bort dom som får mig att må dåligt och sparat dom som får mig att må bra. Men det finns alltid dom som man liksom inte kan kasta. Även fast man kanske skulle vilja. Tids nog kanske?

Men varför detta behov av att försöka trycka ner varandra och vara taskig? Nu vet jag ju vilka i min omgivning som beter sig såhär så jag försöker att inte ta åt mig. Men det är svårt. Skitsvårt faktiskt. När jag umgås med folk vill jag åka hem med ett leende. Inte åka hem med ångest. Jag försöker vara snäll. Och omtänksam. Jag ger komplimanger om jag tycker att en person gjort/gör någonting bra och jag försöker lyfta folk. Sen kanske det inte upplevs så men det är ju min mening. Resonerar andra likadant fast att det liksom kommer ut fel...? Eller hur tänker folk?

Kommentarer

  • maria säger:

    Dom tänker inte alls. Dom fattar verkligen inte hur ett ord kan såra någon



    Ha det toppen

    Maria

    2012-04-18 | 19:11:03
    Bloggadress: http://iahoglund.blogg.se/
  • Bara Jag säger:

    Maria, du verkar vara en klok kvinna du! Nej, tyvärr är det väl så att många ofta inte tänker. Man kör liksom på...kör sitt race och om man råkar stå i vägen eller vara känslig så ja...toooo bad!

    2012-04-19 | 20:25:26

Kommentera inlägget här: