En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Vad är det med KTH-are egentligen?

Kategori: Allmänt


Åt en trevlig middag i stan igår och plötsligt befinner jag mig i en fashionabel våning på Östermalm. Jag och alla de som pluggat på KTH. Nästan så i alla fall. (Nej, jag är ingen partycrasher som våldgästar folk jag inte känner...detta var vänner)

Och jag slås av den här attityden...stilen...sättet att vara. För ni vet väl om att alla som läst på KTH är bäst. Dom är bäst. Alla vet mest och kan mest. Inget annat räknas...Välstrukna skjortor och snygga drinkar. Perfekta solbrännor och dyra klockor. Enhetligt liksom. Alla ser ungefär likadana ut. Vissa var djärva och lät en knapp i skjortan vara uppknäppt. Alla pratar som att dom kommer från Liiiidingööö trots att så inte är fallet. Men det är så man ska prata. Man visar då att man är liiiite fiiinare. Flickorna står i på tok för korta kjolar och fnittrar i klungor.

Inredningen består av dyra möbler och ännu dyrare lampor. Allt perfekt kordinerat. Till och med brandsläckaren ska matcha...(detta var jag givetvis tvungen att fråga om...ja, den köptes i syfte att matcha...)

Men herregud människor. Ta livet lite mindre seriöst. Ta ut pinnen ur rumpan och lev!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: