En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Nattdjur.

Kategori: Allmänt

 
Det finns dom som stiger upp tidigt, är produktiva under dagen och sen går och lägger sig i rimlig tid. Jag tillhör inte dom. Jag är ett sant nattdjur. Jag har kämpat mot klockan hela mitt liv men lika bra att inse att det faktiskt är skillnad på människor. 
 
När nomala ligger och sover halv tolv på natten får jag världens flow och börjar storstäda. Ja, ni läste rätt. Har vikt typ två kartonger tvätt som inte blivit vikta under dagen. Har diskat och rensat blommor samt arrangerat om i bokhyllorna. Har massor av saker jag vill göra nu. Jesus, vart kom energin ifrån? Jag har varit som en död zombie hela dagen och så nu...nu när det är alldeles tyst bortsett från min musik, när alla sover, när det är kolsvart ute och alla lampor runtomkring är släckta då...då vaknar jag. 
 
God morgon världen!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: