En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Telefonen.

Kategori: Allmänt

 
Är väl en himlans bra uppfinning. Men också kanske lite dålig. Typ om man ringer någon som man verkligen behöver få tag på. Man ringer till mobilen- inget svar. Man ringer hem- inget svar. Sen har vi jobbmobil och ett annat gammalt nummer som fungerar, ibland. Testar där också...vad tror ni, svarar personen i fråga? Näädå. 
 
Alltså, det jag försöker komma fram till är nog att man är så van att alltid kunna nå personer så när man inte gör det kan man bli aningens frustrerad kanske. Varför alla dessa olika nummer om man ändå inte får tag på personen? Varför bemöda sig med att ha telefon alls då?
 
Fast det är ju en ganska bra uppfinning också. Man ser vem som ringer. Vid vilken tidpunkt. Röstbrevlåda, telefonsvarare blablabla. 
 
Min syster frågade mig för några dagar sedan hur man stämde möte med folk förr när man inte hade mobil. Jag svarade förståndigt att om man sa att man skulle träffas klockan 11 så träffades man klockan 11. Inga sms eller telefonsamtal som meddelade att man blir en kvart sen. Det var ganska skönt. Man visste liksom att man skulle ses 11. Inga knasigheter. 
 
Var det bättre förr? (för att virra bort mig i mina egna tankar...)
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: