En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Vackra människor.

Kategori: Allmänt

 
Stod vid busshållplatsen idag med flickorna. De busade och hade kul. En äldre kvinna kom och satte sig brevid och började studera oss. Inte helt ovanligt att gamlingar gör sånt. Hon börjar prata med en av tjejorna som artigt svarar på hennes frågor. Sen vill hon springa iväg och titta på "konstverk" jaja, gör det. 
 
Den äldre kvinnan tittar på mig och säger "Vilka otroligt vackra barn du har". Tack säger jag och försöker le lite. Sen fortsätter hon titta på mig och säger "Precis lika vackra som du" Jag tackar även för den komplimangen. Sen säger hon "Grattis!". Ehh...tack? Eller vadå? Jag fyller inte år. 
 
En vinst i genlotteriet säger en vän. Vadå vinst? Hade det varit "ograttis" om jag var ful och fått fula barn eller? Alla är inte snygga. Och även snygga kan få fula barn för den delen. Men visst, jag köper läget. Jag ser bra ut. Mina barn är sngga, om man nu får säga så om barn. Jag gör det nu i alla fall. Dom hade tur. Drog en vinstlott. 
 
Antagligen hade hon inte sagt någonting då. Om barnen varit fula alltså. Men är det inte lite sick att vi gratulerar dom som får snygga barn?
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: