En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Näsan i vädret.

Kategori: Tankar

 
När jag ändå är inne på detta med stroppiga tanter kan jag lika gärna skriva lite om stroppiga människor. Eller...egentligen inte om människorna i sig utan mer om hur de ser ut. Inte klädstil och så, utan mer uttryck. 
 
Intressant det där. Att de som anser sig vara lite finare lite bättre vill visa det genom minspelet. Helt jävla sjukt egentligen ju. Att gå med näsan lite i vädret. Lite höjda ögonbryn. Hopsnörd mun och gärna ett uttryck som att du liksom känner avsmak inför allt runtomkring dig. 
 
Finns två minnen som etsat sig fast i mig just gällande detta. Båda från när jag var ung, dum, inte hade nån insikt om vad livet egentligen handlar om och trodde att snittinkomsten i Sverige låg på 40.000 i månaden...det ena minnet är från en sen kväll på stan när en tjej i våg "grupp" sa åt oss att gå med näsorna i vädret för att "lättare komma in" på de heta ställena. Behöver jag tillägga att typ alla var under 18 med skitdåliga falskleg eller? Och det andra minnet är från när jag och en tjejkompis sitter på tunnelbanan på väg till en hemmafest och hon har tagit detta med att snörpa ihop munnen till helt nya höjder och sitter och speglar sig i tunnelbanans fönsterruta för att se hur det ser ut. Desto mer put och ihoptryckt mun man fick till desto finare var man liksom. 
 
Och tänk då att vuxna människor tillämpar detta. Så jävla löjligt! Jag skyller ändå på att jag var typ minderårig. Och att jag bara följde trenderna i den omgivning jag vistades i. Behöver jag säga att "Pappas pengar" och att spruta champagne var sjukt hett? Jaja, oavsett...för att återgå till min fundering. Varför sysslar vuxna, framförallt, kvinnor med detta? Är det så att vi är så sjukt mycket lägre stående jämfört med mannen att vi måste hävda vår status på andra sätt? Är det så att vi vill verka finare än alla andra kvinnor? Att visa för andra att du minsann är lite finare? 
 
Allvarligt talat. Väx upp. Och ett råd...gå i terapi, detta är för fasiken helt jävla sjukt.
 
Fula är ni också. Ser inte klokt ut!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: