En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Att stirra på kön

Kategori: Tankar


Ibland så driver man iväg med blicken och fastnar. Det har nog hänt alla tror jag...

Det jobbiga är om man fastnar med blicken på olämpliga platser. Detta händer naturligtvis inte mig. Absolut inte! Men det har hänt andra....händer andra. Idag råkade jag ut för detta. Jag vet ärligt inte vem som ska tycka det är mest jobbigt. Den som stirrar eller den som blir stirrad på, i detta fall jag. Kom på en individ med att hålla fokus på en plats som är min egen. Blir liksom lite krystat. Försökte byta position...sen var jag tvungen att kolla så att jag inte råkat glömma gylfen öppen. Det kan ju hända. Kanske inte så ofta men det kan hända. Så var nu inte fallet. Gylfen var stängd.

Vad gör man om man kommer på sig med att stirra? Hur reagerar man om man vet att man blivit påkommen under sitt intensiva stirrande? Tycker man det är jobbigt eller rycker man på axlarna?? Brukar vanligtvis påpeka om det handlar om personer jag inte känner...typ "ja, det kallas bröst". Men ibland, ibland så passar det sig inte...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: