En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Ursäkter

Kategori: Tankar


Hittar ni på ursäkter när det finns saker ni inte vill göra? Alltså, ja, ljuger ni?

Typ, jag har lovar min kompis att träffas och fika men känner att jag verkligen inte har någon lust så jag hittar på att jag tyvärr hade råkat dubbelboka mig. Jag har ingen lust att fälja med och bada så jag drar till med att jag har röd vecka. Jag vill inte umgås med en viss person så jag ljuger och säger att jag redan är uppbokad. Jag orkar inte gå till jobbet så jag ringer och sjukanmäler mig. Jag vill inte ha besök så jag säger att jag blivit akut matförgiftad. Yes, ni förstår poängen...

Hur vanligt är detta fenomen? Händer det ofta? Jag vill ju bara tillägga att jag ALDRIG, verkligen ALDRIG NÅGONSIN, använder mig av usla ursäkter. Om jag måste, hittar jag på riktigt bra ursäkter. Typ som att hunden åt upp uppsatsen, att jag oavsiktligt råkade spola ner boken jag skulle läst ut i toaletten och därför inte kunde läsa den, att jag blivit rånad, att jag skar mig i fingret och råkade blöda ner informationspappret eller helt enkelt att bilen inte startade...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: