En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Vem lär sig skriva?

Kategori: Allmänt


Läste i tidningen för någon dag sen att det uppkommit ett nytt förslag gällande skolan. Förslaget var att det skall införas datorer och att kidsen ska skriva på dessa och därmed skrota penna och papper.

Men hur FAN tänker ni?

Jag blev jätte upprörd och började diskutera detta vilt med min man. Jag propsade på att anställa privata lärare (när den tiden är inne alltså). Hur ska barnen lära sig skriva med spellcheck som gör allt? Eller ska de installera andra program kanske som inte har rättstavning? Och hur blir det med handstilen? Kommer de ens kunna skriva? Och om de kan det...kommer det vara förståbart?

Morrade länge åt detta...sen i morse såg jag att Herr Björklund inte gillade detta. Har inte hunnit läsa artikeln än så jag vet inte exakt vad som stod men allt är bättre än det jag läste härom dagen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: