En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Bli glad

Kategori: Tankar


Är det bara jag som är knasig i bollen eller kan ni bli sådär galet bubbligt glada för...typ ingenting? Kanske har någon varit spontant trevlig (inte för att folk i allmänhet är otrevliga), någon har sagt någonting snällt, du hjälpte en dam över gatan eller ett paket kom på posten. Ja, typ vad som helst.

Jag kan bli sådär överglad att jag liksom inte vet vart jag ska ta vägen. Jag bara ja...hjärtat ler. Låter så töntigt men så är det. Behöver inte vara mycket som gör det. Men någonting...annorlunda. Någonting som ja...inte tillhör vardagen liksom. Men som man blir överraskad av. Eller man behöver inte ens bli det. Jag kan bli sådär så att jag typ vill stänga in mig på toaletten och hoppa lite (mycket) och skrika. Det gör jag givetvis inte...skrika alltså, för då tror väl nån att man dött. Haha, fatta den. Någon skriker på en toalett och kommer sen ut 3 minuter senare med ett leende på läpparna. Men jeeezus....haha, insåg ju nu vad det kan betyda. Och nej, jag tänkte INTE så...nej, nej...jag tänkte på hemskheter. Eller...vaddå? Vad tänkte du på? Äsch...

Men det är en skön känsla i alla fall. Att vara glad. Alla ska vara glada. Eller inte ska...men borde. Vara glada alltså. Ofta. Nästan alltid. Fast ibland kan man ju känna annorlunda....typ såhär...

 

Fast då borde man försöka vara glad ändå. För att komma över känslan. Glad är bäst. Nästan alltid i alla fall.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: