En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Drömmen om ett rosa moln

Kategori: Tankar

Jag såg en "Idot på resa" igår. Du vet sånhär svt play. Det var sådär. Andra avsnittet första säsongen var absolut bäst, utan tvekan!! Han var i Kina (tror jag?) och åt vidriga saker. Då skrattar jag mig dubbel. Men han sa en sak igår jag tyckte var intressant. Han sa att han gillar när han drömmer mardrömmar för när han sen vaknar inser han att hans liv är mycket bättre än i drömmen. Är det så?

Jag anser nog att drömmar gör gott. Att vi drömmer för att bli kvitt spänningar, krav och mycket annat vi inte är kapabla till i vaket tillstånd. Det sägs att vi drömmer tex sexdrömmar för att lätta på våra spänningar...tror fa¤ det är sant. Eller...?

Fatta vad sjukt att drömma mardrömmar varje natt bara för att vi själva ska må lite bättre. För att vi ska känna att "pust, vilken tur att jag inte har det SÅ illa!" Nej, tacka vet jag drömmar om rosa moln och blommor;)


Peace out <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: