En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Fredag den 13:e

Kategori: Tankar



Idag är det fredag den 13e (phew, som att nån missat det?) och so far so good. Men ni bör ju ändå stanna hemma och verkligen se till att låsa fönster och dörrar. Msn.se listade massa anledningar till att inte gå ut idag. Jag gör min egen lista.

  • Seriemördare
  • Halka
  • Krig
  • Katter
  • Storm
  • Gangsters
  • Förfrysning
  • Spårande tog och bilar
  • Att grannen kastar ut sin gran genom fönstret när du är nedanför. Fatta att behöva förklara för sjukvården att du fått en gran i huvudet liksom. Ha, som att nån skulle tro dig...

 

Såhär skulle det kunna gå till: Du springer från en seriemördare och hamnar mitt i ett krig med massa gangsters. Du lyckas ändå ta dig därifrån oskadd. När du ska korsa vägen halkar du och blir påkörd av en slirande bil. Som tur är överlever du och kastas bara en bit därifrån. Tyvärr hamnar du under grannens fönster just då h-on/an kastar ut sin julgran. Omtumlad försöker du kämpa sista biten hem men det är storm och svinkallt så du förfryser dina armar och ben och kommer tyvärr inte ända fram. Där sitter katten och väntar på dig...Och alla vet ju att katter inte är att leka med.

 

Så, fundera nu noga. Vill du verkligen gå ut idag och vistas bland överspända nervösa människor som alla anstränger sig för att inget ska gå fel? Jag ska stanna hemma. Får kvinnligt sällskap. Det innebär en himlans massa skitsnack, lite godis kanske, lagom mycket vin, några bra filmer vi knappt kommer att koncentrera oss på och bara massa massa trevligt!

Kommentarer

  • Daniella säger:

    SVAR: Det är gott haha, jo jag vet :D

    2012-01-13 | 17:48:27
    Bloggadress: http://daniellaevelina.blogg.se/
  • Maria säger:

    HAHAHAHAH



    Jag är nog mest rädd för halkan idag



    Ja verkligen kloka ord Kram & Trevlig helg Maria

    2012-01-13 | 18:14:54
    Bloggadress: http://iahoglund.blogg.se/
  • Anonym säger:



    Tack för kloka ord!



    Jag beslutade efter mycket om och men att ta mig ut. Hade gått ungefär 15 meter. Sen halkade jag. Typiskt. Skyller på att det var fredag den 13e. Och det spelar ingen roll att jag är vuxen och förståndig, det är lika pinsamt för det...

    2012-01-14 | 12:39:47

Kommentera inlägget här: