En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Gamla drottning Juliana

Kategori: Barn och familj

Läste en bok igår. Det är en bok med olika rim och ramsor för barn. Läste där ett rim om gamla drottning Juliana som skulle åka tunnelbana. Sen går den igenom olika befintliga stationer och vad hon gjorde på varje station. Lättsam och lagom underhållande men sen läser jag det här :

"När hon kom till T-centralen
sa hon: Jag tror jag blir galen.
När hon kom till Vårby gård
då behövde hon läkarvård"

Jag började skratta och kunde knappt sluta. Där jag bor är allt som ligger söder om Östermalm farligt och kriminellt. Du får räkna med att bli rånad om du vistas där efter klockan 18. Alla som varit lite längre söderut har blivit rånade eller känner någon som har det eller känner någon som känner någon som varit där och blivit rånad. Alla blir rånade. Ungefär som i Turkiet. Där blir man också rånad, alla har blivit det.

Givetvis tror jag själv inte på detta nonsens. Jag tror helt enkelt att man blir rånad överallt. Lika bra att stanna hemma och aldrig gå ut kanske. Men kul var den iaf, rimmet man ska lära sin barn...

Kommentarer

  • Kristina säger:

    Hahaha...från en f d söderböna:)

    2012-01-12 | 21:40:09

Kommentera inlägget här: