En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Jag har erkänt

Kategori: Barn och familj



Idag erkände jag min hemlighet för min partner. Vi låg i soffan och jag berättade att jag var tvungen att prata med honom. "Jaha" fick jag till svar. Jag berättade att jag inte riktigt viste hur jag skulle säga det...att det var lite svårt liksom. Han såg likgiltig ut. Jag fortsatte och berättade att han inte skulle bli upprörd...

Sen kom bomben. Jag berättade som det var, snabbt för att inte tappa bort mig och för att inte bli avbruten.


"Jag vill rensa klädkammaren i det andra sovrummet och sätta in kläderna där för att sedan kasta ut garderoben. Sen vill jag ställa in det gamla skåpet från källaren där och sen vill jag ha ett till likadant skåp i vårat sovrum där vi har lakan och sängkläder".


Så, nu var det sagt...han bara tittade på mig och sa "jaha, jag trodde det handlade om någonting heeelt annat med tanke på hur du la upp det". Och det var väl inga problem. Pust, jag som seriöst trodde han började tröttna på mina fixideér om att göra om hela tiden...Och nu när jag tänker efter...kanske är det också läge att ta upp förslaget om att måla om i vardagsrummet? När vi ändå håller på så att säga...



Kommentarer

  • Maria säger:

    HAHAHAH

    Jag skulle ha skitit på mig om kille hade lagt upp det så...



    Ha en toppen kväll / Maria

    2012-01-14 | 17:47:54
    Bloggadress: http://iahoglund.blogg.se/
  • Bara Jag säger:

    Jag fokuserade mest på hur jag skulle säga det utan att han skulle hinna avbryta mig och säga nej halvvägs. Typ.



    Eftersom han fortfarande skrattade åt det flera timma senare förstår jag att det förmodligen kanske...troligen...inte var det bästa sätt att säga det på;)



    Trevlig kväll!

    2012-01-14 | 19:29:17
  • Michelle - med en prins i magen <3 säger:

    Svar: Hahaha ja artikeln ska ju vara lite skämtsam rakt igenom. Då är de bättre att lägga pengarna på en riktigt bra kamera så man kan ta massor med bilder under uppväxten! ;)

    2012-01-14 | 19:58:31
    Bloggadress: http://hannahmiichelle.blogg.se/
  • Molly Bergström, UPPSALA säger:

    Godnatt, sov så gott :)

    2012-01-15 | 00:58:49
    Bloggadress: http://mooollys.blogg.se/

Kommentera inlägget här: