En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Kastar ut Julen

Kategori: Allmänt



Har kastat ur granen, kollade faktiskt extra noga innan så inte grannen stod nedanför. Pyntet är borta, min stora jultomte i hallen är nerbäddad, adventsljusstakar och stjärnor har bytts ut mot mina vanlig lampor. Bara gardinerna kvar nu tror jag...Men visst är det väl konstigt. Så mycket jobb för så kort tid. Pyntade i början av december, granen dagen innan julafton och så nu...mitten av januari ska allt ner. Och egentligen är jag ju lite sen...det skulle redan ha varit borta nu.

Inte ens en månad! Allt detta för mindre än en månad! (syftar till julgranen) Rena galenskapen ju!! Överväger att skaffa plastgran som får stå från september till februari. Då får man ju åtminstone njuta lite av det...Men hur kokos i bollen skulle inte det vara? "Hej, välkommen hem till mig, jag har julgran i september" Ehh...??

Jaja, det är väl bara att gilla läget. Och inte lär man ha lärt sig till nästa år. Blir lika exalterad då och ska göra allt och lite till en gång till. Åh, fatta alla gamlingar som är typ 80 och har gjort det hela sitt liv. Suck...bli man någonsin klok?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: