En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Läser lite tidning

Kategori: Allmänt


Läser tidningen på internet och slås av alla dessa jäkla rubriker. Borde nu också tillägga att det kanske inte handlar om någon seriös morgontidning utan mer av den okvalitativa sorten. Nämner inga namn...



"säg nej till apelsinlår!"
"så enkelt gick anna ner 26 kilo"

"gå ner i vikt med vanlig mat"
"svenskar besatta av vikt"
"hetaste badmodet"
"varför väljer han porr-när jag är så sugen...?"
"bränn fett på 15 minuter"
"lever du med en psykopat?"
"så enkelt kan du tappa 5 kilo i månaden"
"han var otrogen på bröllopet"
"så sparar du tusenlappar på årets resa!"
"därför äter du för mycket mat"
"kom igång efter helgen-tappa ett kilo i veckan!"
"proppa i sig semlor-ren förnedring"



Men alltså, vad signalerar detta? Finns ju en del andra artiklar också men dessa dominerade förstasidan. Lite tragiskt inser jag också att man, kanske framförallt som, tjej kommer att trycka på flera av ovan nämnda artiklar. Beach 2012 here I come! Eller? Man ska vara smal, banta, ha snygga kläder, vara sugen, inte äta för mycket, träna bort celluliter, rasa i vikt med enkla knep och metoder, inte vara tillsammans med puckon, spara massa pengar på att bränna pengar och absolut inte äta semlor. Tänk...allt kretsar kring vårt yttre. Hur vi ska vara smala, för smal är väl lika med snygg? Är du smal är du snygg och om du är snygg kommer du tjäna mer pengar och kunna spendera samtidigt som du faktiskt kommer att spara...ehh..? Men halllå!! Läser folk det här undrar jag? Uppenbarligen....men alltså...åh, tappar fotfästet lite känner jag. Bisarrt är vad det är.

Jag kommer att spendera min dag i soffan. Lägga upp fötterna på bordet. Inte tänka på beach 2012. Intala mig själv att de runtomkring mig älskar mig för den jag är. Jag kommer titta på massa film och sakta njuta fullt ut av en nyinköpt semla bara för att det är så himla härligt. Härligt att leva och slippa alla jäkla krav. Inte göra någonting vettigt och njuta av varje sekund.

Sen att jag får ångest i morgon över att jag bara struntade i alla måsten...det tar jag itu med då. Det är långt kvar tills dess. Och ännu längre kvar till beach 2012. Jag tar det en annan dag...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: