En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

O-nödiga prylar?

Kategori: Allmänt

Som rubriken säger. Vad är en onödig pryl? Är det någonting man inte vill ha, inte behöver, som inte fyller någon funktion eller vad är det? Jag har hittat den sak jag anser vara mest onödig hittills.


PUCHI PUCHI

Japp, den heter så. Det är alltså en typ av återställbar bubbelplast som går att trycka på igen och igen och igen och igen och...you get it. Hallå....alltså, vem köper detta? Reklamen säger att man nu kan sitta på tåget utan att behöva ta med sig 4 meter bubbelplast och att denna är helt tyst så man kan knäppa loss ordentligt utan att störa andra. Jag vet inte vad ni tycker men jag skulle nog fundera mer över knäpparens hälsa om jag såg någon med denna än över någon som de facto sitter med bubbelplast. För det förekommer ju så ofta att folk sitter med det på tåget.

Kommentarer

  • Kristina säger:

    Istället f cigg kanske?

    2012-01-10 | 21:50:22
  • Bara Jag säger:

    Absolut! Den funktionen hade jag inte reflekterat över. Då är det inte längre en o-nödig pryl utan faktiskt en ganska nödig pryl :)

    2012-01-11 | 10:55:55

Kommentera inlägget här: