En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Skitmänniskor

Kategori: Tankar

Tror ni på gott och ont? I människan?

Jag har haft många diskussioner om detta. Vad är ont? Att vara elak? Beräknande? Dum? Taskig? Sadistisk? Vad är gott då? Motsatsen till ont? Snäll, omtänksam, givmild??

Hm, återigen får jag i alla fall se människans fula sida. Tänk att man kan tro så gott om någon, av flera anledningar, och så visar det sig att bilden bara var...ja någonting annat. Någon man trodde var snäll och ville gott visar sitt fula tryne och besvikelsen är ett faktum. Jag har så jävla svårt att förstå dessa människor som vill en illa, vill förstöra, vill håna, göra narr av, vill "sätta en på pottan", som inte vill att det ska gå bra för andra.

HURT PEOPLE HURT!

Japp, så är det. Helt övertygad. Det visar sig alltid att det är så, så varför skulle det inte stämma? Alla de som på ett eller annat sätt vill/strävar efter/försöker fälla krokben och göra illa andra är de som lider själva. Ofta i tystnad.

Jag är en sjukt god människokännare. För god kanske...men ibland så har även jag fel. Nu har jag inte fel så väldigt ofta, angående någonting alltså (min. anmärkning). Men även den bästa felar. Haha, nejdå...jag har ingen föreställning om att jag är bäst. Långt därifrån...

Kommentarer

  • Kristina säger:

    Inte kul bli besviken...det gör ont...o de e ju så lätt att glömma att alla har både goda o onda sidor...särskilt när man möts av vänlighet o omtanke. Då kan det kännas som att få en kniv i magen o helt oförberedd är man också. Inte alla, eller ganska många har ju inte inlevelse o medkänsla nog att se vad de gör o alla missar ju ibland...Tänk om man klarade att älska människor som mest när dom förtjänar de som minst...vad skulle hända då tro?

    2012-01-11 | 20:02:29

Kommentera inlägget här: