En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Sminka sig på tåget

Kategori: Tankar

Japp, det finns de som sminkar sig på tåget. Bussen också kanske? Men alltså...jag står för att jag sminkar mig och sådär. Går typ aldrig smink utan bortsett från på sommaren när jag ser ut som en pepparkaka:D Taskig självkänsla whatever. Jag är kalassnygg med smink, så är det bara!

Såg en tjej i morse. Hon drog på foundation, concealer, puder, rouge, kajal, maskara och läppstift på tåget. Läppstiftet köper jag men resten...Jag tänker ju också att hon måste bli sjukt kladdig om fingrarna efter att ha smetat foundation i ansiktet. Vad gör hon med kladdet på fingrarna liksom? För inte hade hon någon våtservett tillhands eller så...hon lär ju knappast dra av gegget på byxorna. Hmm...tanken slog mig nu att hon kanske smetade av det på sätet som en annan 14-åring??

Men hallå...stig upp lite tidigare vettja!

Kommentarer

  • Charlotte säger:

    Mailat dig ang. bloppisen! :-)

    2012-01-24 | 14:53:49
    Bloggadress: http://cli.blogg.se/kop
  • Johanna Fåglund - Foto säger:

    Sv: Tack :D

    2012-01-24 | 17:11:32
    Bloggadress: http://stargirlphoto.blogg.se/
  • JOZ♡ säger:

    Tja! Jag undrar om du skulle vilja kika in hos mig och säga vad du tycker om bloggen? Alltid lika kul att få bra/dålig kritik så att man kanske kan förbättra sig (:



    Gillar du inte denna kommentaren ber jag om ursäkt!

    Ha en jätte bra tisdag! (: Kram

    2012-01-24 | 19:03:45
    Bloggadress: http://bedeliciious.blogg.se/
  • Eva säger:

    Spara tid? Själv tycker jag det är trist och tidskrävande att sminka mig. Oftast skippar jag det helt i stället så slipper jag problemet :)

    2012-01-24 | 19:04:25
    Bloggadress: http://evali.blogg.se/
  • Bara Jag säger:

    Eva: Fantastiskt att du struntar i smink! Sparar både tid och pengar!:)

    2012-01-24 | 20:10:37
  • Bara Jag säger:

    Joz-med ett hjärta. Kollat och kommenterat:)

    2012-01-24 | 20:33:22

Kommentera inlägget här: