En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Envis...

Kategori: Allmänt

 
är mitt mellannamn. Ibland lönar det sig. Ibland inte. Men oftast lönar det sig. Faktiskt.
 
Min pappa är envis. Han brukar säga jag är lika envis som honom. Hade delad åsikt idag. Han skrattar lite som han brukar när han vet att han har rätt. Nej, jag stod på mig. Fan, detta var ett argument han bara inte kunde vinna. Jomenseru, han visste nog. Det löjliga var att vi faktiskt diskuterade storleken på min TV. Hans var givetvis större...snark...bara en man som får för sig att argumentera om storleken :) Men nej, han visste nog. Jag stod på mig.
 
Ja, upp till bevis då. Fram med måttbandet. Jag mätte storleken på mig. Och han mätte storleken på sin. Jag visste ju att slaget var vunnet när det blev tyst i luren. Ha!
 
Han var man nog att faktiskt erkänna att jag hade rätt. Det ni. Inte illa för någon som vet allt och alltid har rätt.
 
♥ Älskar min pappa ♥
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: