En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Att alltid må bra

Kategori: Tankar

 

Hur mår ni? Bra antar jag att ni skulle svara. Det gör alla. Alltid. Nästan i alla fall. Hur ofta hör man någon säga någonting annat? Och vad är grejen med det liksom? Sociala spelregler blablabla. Jag köper läget att man inte berättar om sin förjävliga diarre när grannen frågar men hallå...

 

 

Vi lever i landet "lagom-med-mellanmölk". Allt är mittemellan, för det är bäst. Normen säger så. Det är så det ska vara. Säger man att man mår skitbra sticker det i ögonen på folk och om man säger att man mår förjävligt blir folk obekväma och önskar att de aldrig frågat.

 

Givetvis beror det också på hur väl man känner individen ifråga. Men ja...jag måste ju erkänna att jag har vänner som jag aldrig skulle säga någonting annat än "bra" till när de frågar. Jag vet också varför. Men hur kommer det sig? Äger vi inte rätten till att vara den vi är och må som vi mår? Att kunna säga "nej, vet du, jag mår skit idag, jag ligger på botten och kommer inte upp"

 

Jag mår inte alltid bra. Så är det. Min sol skiner inte alltid. Ibland är det rätt så jävla grått och dystert. Men ibland så skiner solen. Starkare än allt annat.

 

Men är det inte så för alla? Jaja, med vissa modifieringar till personlighet och så då...vissa skulle däremot aldrig erkänna att allt är skit. Och vissa är väl tvärtom...att de aldrig skulle tillåta sig att känna lycka...

 

Kommentarer

  • Kristina säger:

    Klokt <3

    2012-03-19 | 00:04:49
  • Bara Jag säger:

    Jag vill gärna tro att jag är klok. Ibland i alla fall. Lite klok åtminstone. Ganska klok?

    2012-03-19 | 22:37:08

Kommentera inlägget här: