En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Att blir frustrerad på dumma människor

Kategori: Tankar


Ibland så blir man lite trött när folk inte förstår. Typ "Det är inte jag som förklarar dåligt, det är du som fattar trögt". Oviljan att förstå tror jag att det handlar om många gånger. Man vill inte fatta. Men hur kommer det sig? Att man liksom inte greppar vad en annan person säger. Eller inte vill greppa?

Träffade en sån för ett tag sedan. Vi kunde diskutera ett äpple säger vi. Jag säger att "mitt äpple är grönt" och så säger någon annan "mitt äpple är rött" och så pratar vi lite om färgerna. Och sen så kommer den tredje in i diskussionen och kommenterar "Men vaddå, jag fattar inte, är ditt äpple blått?" "Nej, grönt sa jag ju". "Jaha, men vaddå, varför är det inte blått?" Men allvarligt talat. Vad är det som är svårt att förstå.

Jag kan bli lite trött. Känner hur orken liksom rinner ur mig. Sen finns det de som blir arga och lackar, sån är inte jag. Jag orkar inte riktigt lägga den energin. Jag blir nog mest trött bara.

(Sen, lite senare, kan jag skratta åt det bakom stängda dörrar och undra vad felet är. Men schh....det får ni inte säga till någon.)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: