En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Att svika sig själv.

Kategori: Tankar


Gör man ibland ja. Gjorde jag idag. Jag skulle träna. Fast egentligen var det redan igår jag skulle gjort det. Men jag sköt på det till idag då det kom saker emellan. Det gjorde det idag med. Jaja, jag vet, klockan är inte så mycket men jag har massor att göra.

Jag ska tvätta lite, vika lite tvätt, åka till centrum för att köpa lite nytt smink, köpa en present till min ängel för att hon var så duktig hos läkaren (belöningssystem fungerar om ni inte visste det), jag måste äta lunch och sen måste jag plugga. Sen ska jag hämta på dagis och...ja, sen vart det kväller.

Men i morgon ska jag. Det har jag lovat mig själv. Köper en present till mig själv i centrum idag, det får liksom bli min morot. Jaha, vad sa du? Jaså, belöningen ska komma efteråt? Nej, nej...mina kommer alltid före. Det ungerar också. Oftast. Eller...ja, ibland då om du ska vara tjurig. Men i morgon ska jag träna!

Jag är expert på att svika mig själv. Jag sätter ribban längt där uppe. Typ i himmelen...och ärligt nu. Vem fan kan komma så långt utan att dö på kuppen. När man kommer dit dör man ju...då är man ju redan död...

Kommentarer

  • Natli säger:

    Det gäller att inte vara överambitiös när det gäller träningen! Försök sätta upp fasta tider/dagar att träna på och börja luuugnt. Ha små delmål. Då ska du nog se att det går bra :)

    2012-03-20 | 21:57:00
    Bloggadress: http://skrattmoes.blogg.se/
  • Bara Jag säger:

    Haha, fan vad rolig du är. Trodde jag hade fått nån manisk friskis-och-svettis entusiast på halsen. Sen var det bara du:) Det är inte så bara iofs, men äsch...du fattar:)Grejen är ju att när jag väl tränar är jag duktig. Jag springer tills jag får blodsmak i munnen. Men att komma iväg, att liksom ta sig tiden...(suckar för mig själv och inser hur tragisk jag låter) En dag ska jag...

    2012-03-21 | 09:08:13

Kommentera inlägget här: