En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Jag är sjuk

Kategori: Barn och familj


Jag är sjuk. Det suger. Hade 39.2 graders feber igår. Det suger också. Och idag måste jag ta mig upp ur sängen för att gå till skolan. Obligatoriskt seminarie kallas det för. Kommer man inte klarar man inte kursen. Rimligt?

Jaja, lite galet det här med sjukdom och vad som förväntas av en. Jag är lite (mycket faktiskt) arg och uppretad...

När killar är sjuka så ligger de i soffan/sängen 24/7 och ska serveras mat där, de ska springas med filtar, det ska fyllas på med vatten, det ska tas temp, det ska hämtas alvedon, det ska klias på ryggen och man förväntas springa till affären klockan nio för att köpa just den där drycken individen i fråga är sugen på och den sjuka kan absoluuuut inte ta hand om barn. Hemska människa att ens fråga någonting sådant absurdt!

När kvinnan är sjuk. Ja, då ska hon "upp och hoppa", hon ska hjälpa till med maten, hon ska plocka undan leksaker som ligger utspridda, hon ska plocka undan efter måltider, hon ska fylla diskmaskinen och definitivt passa barnen. Hon är ju ändå hemma liksom. Och vad tänker den sjuka kvinnan med när hon frågar efter specialdryck som inte finns hemma...det är ju både sent och kallt. Dessutom kan hon glömma att maten serveras vid någon annan plats än matbordet, det är där man äter.

Att den kvinnliga individen sedan haft högre feber än den manlige spelar ingen roll. Och om den kvinnliga individen ens påpekar orättvisan, ja, då är hon bråkig, barnslig och otacksam. Rimligt eller?

Åh, jag är så arg så jag kokar...vet inte om det är därför min feber är så hög...

Kommentarer

  • maria säger:

    Du har jämt så jävla rätt



    Kram & hoppas på bättring för dig

    Maria

    2012-03-08 | 19:07:59
    Bloggadress: http://iahgolund.blogg.se/
  • maria säger:

    Hoppas du får en ok helg / Maria

    2012-03-09 | 11:43:46
    Bloggadress: http://iahgolund.blogg.se/
  • Bara Jag säger:

    Hahaha, Maria, du är för go!



    Mår mycket bättre idag, måste vara för att jag fick pysa ur mig lite;)



    Trevlig helg på dig med!!

    2012-03-09 | 12:02:53
    Bloggadress: http://enannandag.blogg.se/

Kommentera inlägget här: