En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Jag vägrar ändra på mig!

Kategori: Allmänt


Pratade med en tös idag om jobb och så. Hon sa att hon skulle byta hårfärg och plocka ut sina piercing för jobbets skull. Men alltså...är inte det lite sjukt? Inte att hon skulle det alltså, utan att hon behöver det? Jag blir ju liksom lite upprörd. Och det var ju inte bättre av att min makes barndomsvän gjort en helomvändning och lämnat skitiga baggypants för kostym...

Varför måste vi ändra på oss? Vem avgör vad som är "rätt" sätt? Återigen funderar jag över vem det är som avgör om vi är "rätt" elelr inte? Vem har rätten att bestämma att just du inte passar för att du ser ut på ett speciellt sätt.

Jag passar nog in i normen med mitt anonyma utseende. Jag ser ut som folk gör mest liksom. Kanse liiite snyggare än medel iofs. (Haha, alltid retar det någon;)) Men allvarligt, jag har aldrig behövt ändra mig för någon, tänker inte göra det heller. För vem är bättre och kan och vet mer än mig om hur jag ska se ut. Vem besitter rätten att säga att jag till exempel ska färga mitt hår för att få det jag vill? Hallå....det är mitt hår!!!  Vem, vem fan var det som kom på det?

Vad kan hända liksom? Vafaaaan, kom igen nu människor...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: