En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Skumt folk

Kategori: Allmänt


Den finns en hel del skumma människor. Alla har vi stött på någon.

Gjorde jag idag. Jag skulle fråga en individ om man behövde osa om man kommer eller om de går bra att bara dyka upp. Har fått en inbjudan till en grej. Sen försökte jag skämta bort min egen slarvighet genom att skylla på barnen. Skitdåligt men det gjorde jag i alla fall. Jag sa någonting i stil med ojdå, hoppsansa, de har visst lekt bort inbjudan.

Vet ni vad han svarar? Han säger "Ja, tack!". Ehh...frågetecknet måste ha lyst som en rödljus i mitt ansikte men han vände sig helt sonika om och gick sin väg. Ehh...Jaha. Vaddå "Ja, tack"? "Ja tack, osa". "Ja tack, osa om ni kommer" eller "ja tack, osa om ni inte kommer"...

Frågan förblir obesvarad och jag fortsätter undra.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: