En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Städar du så kommer jag. Eller?

Kategori: Tankar


Hur gör ni? Tokstädar ni innan någon kommer på besök? Och i så fall varför? Skulle de inte komma om du inte städade eller?

Detta var en sak som diskuterades för några dagar sedan hos mig. Jag är inte en städfanatiker. Jag anser absolut att jag kan lägga min tid på andra, roligare saker. Jag vill inte att det ska vara skitigt, smutsigt liksom. Men om jag har lite kläder som hänger över byrån i sovrummet, tidningar på köksbordet eller typ två glas i diskhon istället för i diskmaskinen så får jag liksom inte spel.

Varför tokstäda innan man får gäster egentligen? Tycker de mindre om dig för att det är lite stökigt? Kommer de att tycka att du är äcklig? Kommer de inte vilja komma tillbaka? Alltså...de kommer väl för att träffa dig och inte för att inspektera ditt hem, eller?

Eller handlar det återigen om den här förbaskade ytan vi alla är så jävla måna om att måla upp? Allt är perfekt. Jag är perfekt. Jag har det perfekta äktenskapet/förhållandet. Jag har det perfekta hemmet. Jag kör en perfekt bil. Jag har ett perfekt jobb...allt är bara sååå perfekt.

(Fast jag måste ju erkänna att jag inte är ett dugg bättre själv när det kommer till denna fråga. Jag städar innan jag får gäster. Alla gånger att jag gör det)

Kommentarer

  • Kristina säger:

    Bra de där me spegeln....

    2012-03-24 | 21:23:30
  • Bara Jag säger:

    Spegeln? Om att allt vi gör kommer barnen att göra? Jag tror på riktigt att "äpplet faller inte så långt ifrån trädet". Övertygad skulle jag tom säga att jag är. Man säger att "så ska jag aldrig bli/göra" och sen sitter man där och säger/gör precis samma sak...jävla gener!

    2012-03-24 | 21:27:00

Kommentera inlägget här: