En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Vad är det med dessa byggarbetare?

Kategori: Allmänt


Jag förstår att detta kan låta liiiite fördomsfullt nu men jag tar den smällen. Vad är det med byggarbetare?

Alltså, såhär...jag har på mig kjol idag. Slutar straxt över knät så ingen minikjol direkt. Och sen har jag ett par heltäckande strumpbyxor under. Så inte utmanande eller uppseendeväckande på något sätt.

Jag var ute en kort sväng och jag kände när jag kom hem att jag ville att byta om. Det var fullt med byggarbetare där jag vistades. Och de stirrade, pekade, visslade eller slängde ur sig olämpliga kommentarer. Jag låtsades inte höra men i mitt huvud knäade jag typ hälften. (Vill tillägga att inte ALLA byggarbetare beter sig såhär, men jag verkar ha oturen att träffa de som beter sig som apor)

Vad är det med det liksom? Blir det så för att de jobbar i grupp? Obiladade? Okänsliga? Sexistiska? Knölar? Machomän? Grupptryck? Understimulerade?

Jag tycker ofta att det är så...just byggarbetare. Oavsett vilket land man kommer till. Spelar för övrigt ingen roll om jag har med mig barnen, samma visa då. Och det mina vänner blir jag ännu mer förbannad över. Det är ännu värre!

Helt tokigt. Någon med en vettig förklaring?



Kommentarer

  • Kristina säger:

    Dune snygg ju o dom har tråkigt...eller tvärtom:)

    2012-03-30 | 20:49:40
  • Bara Jag säger:

    Tvärtom? Menar du att jag har tråkigt och att byggarbetarna är snygga? :P

    2012-03-30 | 21:55:19

Kommentera inlägget här: