En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Kläder kan vara bra att ha.

Kategori: Allmänt


Såg en sådan lustig människa igår. Eller många faktiskt. Men jag har liksom tänkt på en sak va. Det här med kläder. Det kan ju vara bra att ha och så. Men att klä sig. Efter vad man faktiskt passar i.

Jag vet inte hur ni tänker men jag tänker att någon som är kraftigt överviktig kanske inte bör välja en kortkort kjol och vara barbent. Låter skithemskt men jag vill faktiskt inte behöva se ett par vita fula ben fulla av celluliter när jag äter min lunch. Det är inte snyggt. Eller Agda 72 som har kortkort och ett slampigt linne. Nej, det passar inte. Jag är inte mycket för att man ska passas in i en "mall" men ibland...ibland måste man tänka på sina medmänniskor. Eller är man inte medveten om det? Den tjocka personen kanske inte vet att hon har hela benen fulla av gropar??!

Och så den här trenden med att ju kortare kjol desto bättre. Men hallå va?!? Klä på er för guds skull. Såg en tjej i kort kjol gå uppför en trappa, hennes underliv syntes för trosan var så minimal den med och täckte i princip ingenting. Det är ju helt tokigt! Hur kan hon vilja gå ut så? Jag kommer ALDRIG säga att det är en tjejs fel att hon blir utsatt för sexuella övergrepp/antastad men det är ju faktiskt inte så svårt att förstå varför killarna håller på när tjejorna går runt nakna. Eller? Är jag ute och cyklar?

Alla människor är vackra på sitt sätt. Så varför framhäva det som är mindre vackert?

Kommentarer

  • Natli säger:

    Det var åtminstone fin underhållning för oss. Men jag håller med dig till 100%. Du vet vem min favorit var - hon var vacker <3

    2012-05-09 | 15:01:43
    Bloggadress: http://skrattmoes.blogg.se/
  • Bara Jag säger:

    Vissa var ju mer färgsprakande än andra så att säga. Din favorit finns för övrigt på bild om du...vad ska jag säga...känner dig sugen på mer underhållning:)

    2012-05-09 | 15:09:31
  • Natli säger:

    Va? Är det sant? Du får visa mig imorgon!

    2012-05-09 | 17:53:44
    Bloggadress: http://skrattmoes.blogg.se/
  • Bara Jag säger:

    Ja, alltså...jag har det inte på bild. Ligger på FB :)

    2012-05-09 | 18:00:34

Kommentera inlägget här: