En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

När väskan blir till Narnia...

Kategori: Allmänt


Gud vad jag hatar när mina händer hamnar i Narnia. När väskan liksom blir bottenlös och ingenting går att finna. När allt man söker har försvunnit spårlöst bort i ingenting och inget är sig likt. Ehh...va?

Det jag försöker säga att min väska är ungefär som Narnia. Det är ingenting som är normalt i den. På insidan alltså. Själva öppningen går att likna vid garderobsdörren och sen öppnar sig oändligheten. Letar jag efter en penna finns där aldrig någon. Letar jag efter min mobil existerar den inte. Letar jag efter en halstablett skulle man kunna tro att alla är uppätna.

Det som finns är ungefär just precis allting annat än just det du letar efter. Och då menar jag typ precis allting annat. Bara för att bevisa vad jag menar tänkte jag ge ett smakprov på vad man kan hitta om man sticker ner sin hand i min väska och tar en näve på måfå. Du hittar då...

-Tamponger
-Läppglans, 4 stycken för att vara exakt
-Hudsalva
-Ett pärlhalsband
-Hårsnoddar och spännen
-Överstrykningspennor
-Små pluttar som man har till hyllor i en butik.
-Gammalt, oanvänt, toalettpapper
-En avbitartång (!?)
-Fingerkrokar till gardiner
-Ett par barntrosor
-En vante
-Udda sminkpryttlar
-En mystisk läderrem
-En halv nagelfil
-En tom apoteketpåse
-Postit's
-Gladpack

Ja, ni förstår va...everything you seek you might find. Typ...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: