En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Packa lagom.

Kategori: Allmänt


Jag ogillar ordet lagom till att börja med. Så ni vet. Jag är allt annat än lagom. Jag är inte lagom. Inte på nått sätt. Tycker inte jag i alla fall. Man kan ju tycka olika. Men så tycker jag.

Men det här med att packa lagom. Om man ska ut och resa eller så. Jag kan ju inte påstå att jag är duktig på att packa. Det är där mitt "lagom" kommer in i bilden. Jag ska bort i två dagar och packar ungefär som att jag skulle vara borta i 14 dagar. Jag tar med mig 4 par skor (ja, man vet ju aldrig...). Jag tar med mig typ 10 toppar för ja...ungefär samma där då...man kanske ångrar sig. Eller så står man där sen och tänker "faan, jag skulle ha tagit med den där". Jag packar tre par jeans och en kjol för att kunna matcha alla tänkbara outfits. Jag packar tre långärmade tröjor för att vara säker på att inte ångra mig och sen tömmer jag hela badrummsskåpet för att jag ska ha möjligheten att välja vilken ögonskugga jag vill. Och sen tänker jag...."men, asså, kom igeeeen!" Jag är väl inte 14 eller? Hur svårt ska det vara liksom?

Åh, jag ska aldrig resa med Ryan Air i alla fall, den saken är ju säker. Där får man tydligen bara ha 15 kilo och jag skulle gissa på att det var ungefär det jag hade nu. För två dagar. Förstå hur det blir när jag packar för 1 vecka...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: