En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Prata först och tänka sen.

Kategori: Allmänt


Kan ju vara lite jobbigt ibland. Typ om du säger nått och sen på en gång kommer på dig själv med att tänka "Åh, nej, faaaan!! varför sa jag sådär?"

Ibland kanske man gör illa någon om man pratar först och tänker sen. Ibland kanske den andra inte ens reagerar. Samtidigt kan jag tänka att det är ju det man verkligen känner, tänker eller tycker som kommer ut. Det är ju inte som att man då hunnit formulera sig på ett visst sätt för att det ska låta bra. Förstår ni vad jag menar?

Men usch för att alltid prata först. Ska jag omedelbart sluta med! Min mun är större än mitt förnuft? Ehh...hur lät det där egentligen? Alltså...jag är ingen snackis. Eller jo, det är jag ju i och för sig men inte så. Jag pratar för mycket ibland. Säger för mycket. Ajsanbajsan på mig då. Men vaddå då? Man lever bara en gång. Typ? Fast det är ju himlans tråkigt om man råkar göra någon illa för att man sagt någonting som kan uppfattas fel? Tror jag...

Jag får väl kompensera det genom att vara snäll på andra plan. Kanske? Eller? Går det tro? Tror gör man i kyrkan jadijadija...jag tror överallt. Men inte i kyrkan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: