En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Födelsedagar.

Kategori: Allmänt

 
När man var liten så längtade man hela året efter nästa födelsedag. Allt kretsade kring vilka presenter man skulle få och den supergoda tårtan. Och kalaset om man hade ett sånt. (Sen byttes kalaset ut mot utekvällar som slutade med att man var fullast eftersom alla bjöd på drinkar) 
 
Men nu då. Nu när man är vuxen. Hm...det finns fortfarande de som frågar mig efter önskelistor. Det är lite fint. Betyder att personen vill köpa någonting jag blir glad av och vill ha istället för att spontanköpa nått som kanske blir fel. Och det är självklart fortfarande kul att få presenter. Jag blir seriöst som ett litet barn. Skriver listor med det jag vill ha längst upp. Men Shh...säg inte det till nån, det är ju lite barnsligt!
 
Men sen då...kalas har man knappast. Kanske en blöt utekväll men det är liksom inte riktigt samma sak längre. Man har inte kalas där man bjuder på saft och tårta. Paketen är inte rosa med massa färgglada snören. Man har inte ballonger och serpentiner i regnbågens alla färger uppsatta överallt. Lite trist kan jag tycka. Egentligen.
 
När slutade alla vuxna vara barn?
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: