En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

En liten förklaring...

Kategori: Allmänt

 
Såhär va...jag hade ju tänkt förklara varför jag bloggar så sjukt lite på sista tiden. Eller njae...inte helt kanske. Men delvis förklara mig. Ge en förklaring. En liten.Ganska stor kanske. Men liten ändå...
 
Jag skaffade bloggen i terapeutiskt syfte. Delvis. Jag hade många tankar och funderingar som behövde skrivas ner. Många knasiga sådanna. Sånna som kanske skulle roa andra. Det visade sig att mina funderingar och tankar ofta roade. Gör säkert fortfarande, men idag känner jag inte samma behov. (Tro nu inte att jag kommer sluta blogga, jag är fortfarande här! Sammlar lite nya ideer bara ;)
 
Jag har alltså kommit fram till att det terapeutiska syftet inte finns längre. Ett plus ett blir två? Jag mår bra. Inte så att jag säger att jag tidigare mådde dåligt. Det stämmer inte. Det gjorde jag inte...men jag mår bättre idag. Jag mår fan-tas-tiskt idag. Jag är en ny människa som ägnar mig åt mig och det JAG vill. Det var liksom lite tveksamt om jag gjorde det tidigare. Jag gjorde mycket saker som andra sa åt mig att gilla. Som andra tyckte jag skulle göra. Idag styr jag själv. Idag gör jag som JAG  vill. 
 
Detta betyder alltså att mina tankar idag inte kretsar kring lika mycket knasigheter. För det gör dom. Men idag känner jag inte samma behov av att skriva ner dom. Jag behöver ingen terapi idag. Låter lite sjukt. Men typ så...
 
Men misströsta inte. Jag ger inte upp bloggen för det. Detta är min bebis. Min egna bebis. Min privata bebis. Även fast den är lite misskött för tillfället. Men hallå...man överger inte en bebis!
 
Men ja...jag konstaterar nu att bloggen inte är terapi längre. Den fyller inte samma behov längre. Inte samma funktion. Bara så. Just nu. 
 
Over and out.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: